Opdateret: 18. september 2025
Kursmål for aktien
Det gennemsnitlige kursmål for Carvana Co er
414.70 $. Dette kursmål repræsenterer analytikernes vurdering af aktiens potentielle pris de næste 12 måneder.
Aktien er muligvis undervurderet, da kursmålet er højere end den nuværende aktiekurs. Aktien er undervurderet med 5,17%, hvilket kan indikere et potentielt afkast inden for de næste 12 måneder, hvis analytikernes vurdering holder. For at træffe en informeret beslutning bør du dog også vurdere aktiens sektor, industri, samt vigtige nøgletal som Price-to-Earnings, Price-to-Sales og Price-to-Book. TradeDesk giver dig indsigt i aktiens momentum, risiko og stabilitet i indtjening.
Er Carvana Co overvurderet eller undervurderet?
Carvana Co er i øjeblikket overvurderet med en afvigelse på 5.2% i forhold til kursmålet.
Den aktuelle kurs er $394.32, hvilket placerer Carvana Co i kategorien overvurderet. Aktien vurderes som undervurderet, hvis kursen er under $373.23, og som overvurderet, hvis kursen overstiger $456.17.
Fair value-intervallet er defineret som ±10% af kursmålet, da kursmål ofte er skøn og ikke eksakte værdier. For Carvana Co ligger fair value-intervallet mellem $373.23 og $456.17.
Hvad laver Carvana Co?
Carvana Co. er en amerikansk virksomhed, der sammen med sine datterselskaber driver en e-handelsplatform til køb og salg af brugte biler i USA. Virksomhedens platform gør det muligt for kunderne at undersøge og finde en bil, inspicere den ved hjælp af virksomhedens 360-graders billedteknologi, få finansiering og garanti, købe bilen og planlægge levering eller afhentning fra deres computer eller mobil. Carvana blev grundlagt i 2012 og har hovedkontor i Tempe, Arizona.
Carvana er kendt for sin innovative tilgang til bilkøb og -salg, der fjerner behovet for traditionelle bilforhandlere. Ved at tilbyde en fuldt integreret online platform kan kunderne nemt gennemgå et stort udvalg af brugte biler og få detaljerede oplysninger om hver enkelt bil, herunder billeder taget med 360-graders teknologi. Denne teknologi giver en omfattende visuel inspektion, som hjælper kunderne med at træffe informerede beslutninger uden at skulle se bilen fysisk.
En vigtig del af Carvanas service er muligheden for at få finansiering direkte gennem platformen. Kunderne kan ansøge om lån og få forskellige finansieringsmuligheder, hvilket gør bilkøbsprocessen enkel og bekvem. Derudover tilbyder Carvana garantiordninger, der sikrer, at kunderne kan føle sig trygge ved deres køb.
Når kunderne har fundet deres ønskede bil og afsluttet købet, kan de vælge mellem at få bilen leveret til deres hjem eller afhente den fra en af Carvanas mange pick-up steder, der ofte er udstyret med deres karakteristiske bilautomater. Disse afhentningscentre giver en unik og hurtig afhentningsoplevelse, hvor kunderne kan få deres bil på en måde, der minder om at købe en sodavand fra en automat.
Carvanas forretningsmodel har tiltrukket sig stor opmærksomhed og har været med til at ændre måden, folk køber brugte biler på. Virksomheden har oplevet betydelig vækst siden sin grundlæggelse og er blevet en af de mest fremtrædende aktører inden for online bilsalg. Deres innovative tilgang har gjort det lettere og mere bekvemt for folk at købe biler, hvilket har resulteret i en stærk kundebase og stigende omsætning.
Carvana opererer i et konkurrencepræget marked, hvor andre virksomheder også forsøger at udnytte e-handelens fordele inden for bilsalg. Konkurrenter som Vroom og traditionelle bilforhandlere, der udvider deres online tilstedeværelse, skaber et dynamisk marked med mange muligheder og udfordringer. Carvana skal derfor konstant innovere og forbedre deres tjenester for at forblive konkurrencedygtige og opretholde deres markedsposition.
En af Carvanas store styrker er deres evne til at integrere teknologi i bilkøbsprocessen. Deres platform giver kunderne en gnidningsfri oplevelse fra start til slut, og deres avancerede billedteknologi og finansieringstjenester gør det nemt at købe en bil online. Denne teknologidrevne tilgang adskiller dem fra traditionelle bilforhandlere og gør dem til en attraktiv mulighed for moderne bilkøbere.
Carvana's aktie er noteret på New York Stock Exchange, og investorer følger virksomhedens udvikling nøje. Investorer er interesserede i Carvanas evne til at udvide deres markedsandel, øge deres salg og opretholde kundetilfredshed. Carvana's aktie kan opleve udsving afhængigt af markedsforhold, økonomiske resultater og virksomhedens strategiske initiativer.
For investorer, der er interesserede i e-handel og innovation inden for bilindustrien, kan Carvana's aktie være attraktiv. Virksomhedens unikke forretningsmodel og vækstpotentiale gør dem til en spændende mulighed på markedet. Samtidig er det vigtigt at overveje de risici, der er forbundet med konkurrencen og ændringer i markedet.
Læs om virksomheden
Betaler Carvana Co udbytte?
Nej, Carvana Co betaler i øjeblikket ikke udbytte. Dette kan skyldes flere årsager:
- Virksomheden vælger måske at geninvestere sin indtjening i vækst og nye projekter.
- Virksomheden har muligvis ikke tilstrækkelig overskud til at udbetale udbytte.
- Der kan være økonomisk usikkerhed, som får virksomheden til at holde på likviditeten.
- Virksomheden har måske en fast politik om ikke at udbetale udbytte, især hvis det er en vækstvirksomhed.
Tjek venligst virksomhedens hjemmeside for mere information om deres udbyttepolitik.
Historiske Udbyttebetalinger for Carvana Co
Der er ingen registrerede historiske udbyttebetalinger for denne aktie.
X-dag | Udbetalings Dato | Beløb | Valuta | Periode |
---|
Ingen historiske udbyttebetalinger tilgængelig. |
Insiderhandler i Carvana Co
Samlet pengestrøm
I de seneste 30 dage er der flyttet
55.614.644 USD
ud af aktien baseret på insider-handler for Carvana Co.
Insider Køb og Insider Salg er to af de mest værdifulde insights, en privatinvestor kan bruge til træffe informerede beslutninger. Når virksomhedsledere og bestyrelsesmedlemmer handler med deres egne aktier, giver det et indblik i, hvordan de selv vurderer selskabets fremtidige potentiale. Dette er særligt vigtigt for aktier som Carvana Co.
Hvorfor er Insider Køb vigtigt?
Insiderhandler sker, når ledere eller andre nøglepersoner i virksomheden køber aktier i deres eget selskab. Dette er ofte et positivt signal, da det indikerer, at insiderne har tillid til selskabets fremtidige vækst. For privatinvestorer kan Insider Køb bruges som en indikator for at finde undervurderede aktier eller aktier med stærke vækstudsigter.
Hvad fortæller Insider Salg?
Insider Salg sker, når ledere eller bestyrelsesmedlemmer sælger deres aktier i selskabet. Selvom dette kan virke som et negativt signal, er det vigtigt at forstå, at insider-salg ikke altid skyldes mistillid til selskabet. Det kan dog være en indikator på potentielle udfordringer, hvis der sker omfattende salg over kort tid.
Hvordan kan du bruge disse data?
Data om Insiderhandler kan hjælpe dig med at træffe bedre investeringsbeslutninger. Ved at overvåge handlerne kan du identificere vækstmuligheder, spore trends og undgå potentielle faldgruber i aktiemarkedet.
Insider Handler i Carvana Co
Transaktionsdato |
Navn |
Type |
Antal Aktier |
Pris Per Aktie (USD) |
Samlet Beløb (USD) |
SEC Link |
2025-09-12 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
3.940 |
363 |
1.431.560 |
Link
|
2025-09-10 |
Ira J Platt |
Salg |
14.000 |
379 |
5.307.960 |
Link
|
2025-09-10 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
367 |
3.670.600 |
Link
|
2025-09-09 |
Paul W Breaux |
Salg |
15.000 |
375 |
5.625.000 |
Link
|
2025-09-08 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
371 |
3.713.600 |
Link
|
2025-09-04 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
366 |
3.657.400 |
Link
|
2025-09-02 |
Stephen R Palmer |
Salg |
1.000 |
361 |
361.040 |
Link
|
2025-09-02 |
Mark W Jenkins |
Salg |
12.750 |
364 |
4.646.355 |
Link
|
2025-09-02 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
365 |
3.646.400 |
Link
|
2025-09-02 |
Benjamin E Huston |
Salg |
10.000 |
365 |
3.646.600 |
Link
|
2025-08-29 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
370 |
3.702.300 |
Link
|
2025-08-27 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
371 |
3.707.100 |
Link
|
2025-08-25 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
361 |
3.614.500 |
Link
|
2025-08-22 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
9.799 |
354 |
3.464.044 |
Link
|
2025-08-21 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
338 |
3.382.700 |
Link
|
2025-08-20 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
6.220 |
328 |
2.037.485 |
Link
|
2025-08-19 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
348 |
3.479.900 |
Link
|
2025-08-15 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
346 |
3.463.400 |
Link
|
2025-08-13 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
95.087 |
349 |
33.193.921 |
Link
|
2025-08-13 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
348 |
3.484.700 |
Link
|
2025-08-12 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
82.888 |
346 |
28.700.799 |
Link
|
2025-08-11 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
345 |
17.234.000 |
Link
|
2025-08-11 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
345 |
3.446.400 |
Link
|
2025-08-08 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
72.500 |
348 |
25.235.075 |
Link
|
2025-08-08 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
347 |
3.466.100 |
Link
|
2025-08-07 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
360 |
35.963.000 |
Link
|
2025-08-06 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
352 |
3.521.200 |
Link
|
2025-08-05 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
360 |
36.020.000 |
Link
|
2025-08-05 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
2.920 |
365 |
1.066.793 |
Link
|
2025-08-04 |
Paul W Breaux |
Salg |
15.000 |
367 |
5.510.100 |
Link
|
2025-08-04 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
7.254 |
361 |
2.619.202 |
Link
|
2025-08-01 |
Thomas Taira |
Salg |
10.000 |
375 |
3.750.400 |
Link
|
2025-08-01 |
Paul W Breaux |
Salg |
18.000 |
375 |
6.750.720 |
Link
|
2025-08-01 |
Mark W Jenkins |
Salg |
12.750 |
371 |
4.732.800 |
Link
|
2025-08-01 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
371 |
37.130.000 |
Link
|
2025-08-01 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
371 |
3.706.600 |
Link
|
2025-08-01 |
Benjamin E Huston |
Salg |
10.000 |
371 |
3.705.500 |
Link
|
2025-07-31 |
Mark W Jenkins |
Salg |
37.687 |
396 |
14.925.936 |
Link
|
2025-07-31 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
6.624 |
410 |
2.715.111 |
Link
|
2025-07-31 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
7.300 |
390 |
2.844.299 |
Link
|
2025-07-31 |
Ernest C Garcia II |
Salg |
93.376 |
394 |
36.805.084 |
Link
|
2025-07-31 |
Daniel J Gill |
Salg |
80.000 |
399 |
31.912.800 |
Link
|
2025-07-31 |
Benjamin E Huston |
Salg |
40.000 |
398 |
15.918.000 |
Link
|
2025-07-30 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
332 |
16.610.500 |
Link
|
2025-07-30 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
335 |
3.352.700 |
Link
|
2025-07-29 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
4.234 |
329 |
1.395.061 |
Link
|
2025-07-28 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
336 |
16.783.000 |
Link
|
2025-07-28 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
336 |
3.362.300 |
Link
|
2025-07-25 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
335 |
16.767.000 |
Link
|
2025-07-25 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
332 |
3.317.400 |
Link
|
2025-07-23 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
337 |
16.861.000 |
Link
|
2025-07-23 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
338 |
3.375.100 |
Link
|
2025-07-21 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
343 |
17.148.000 |
Link
|
2025-07-21 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
343 |
3.429.700 |
Link
|
2025-07-18 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
341 |
17.054.000 |
Link
|
2025-07-17 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
350 |
3.495.900 |
Link
|
2025-07-16 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
352 |
35.240.000 |
Link
|
2025-07-15 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
344 |
17.198.500 |
Link
|
2025-07-15 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
344 |
3.439.700 |
Link
|
2025-07-14 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
98.528 |
350 |
34.462.139 |
Link
|
2025-07-11 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
96.026 |
349 |
33.489.068 |
Link
|
2025-07-11 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
347 |
3.472.800 |
Link
|
2025-07-10 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
352 |
35.236.000 |
Link
|
2025-07-09 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
248 |
360 |
89.213 |
Link
|
2025-07-08 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
354 |
35.376.000 |
Link
|
2025-07-08 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
9.656 |
348 |
3.364.633 |
Link
|
2025-07-07 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
3.756 |
351 |
1.316.929 |
Link
|
2025-07-07 |
Daniel J Gill |
Salg |
7.100 |
350 |
2.485.000 |
Link
|
2025-07-03 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
346 |
3.461.500 |
Link
|
2025-07-02 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
340 |
17.003.500 |
Link
|
2025-07-02 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
5.439 |
344 |
1.871.016 |
Link
|
2025-07-01 |
Mark W Jenkins |
Salg |
12.750 |
338 |
4.314.090 |
Link
|
2025-07-01 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
338 |
3.383.000 |
Link
|
2025-07-01 |
Benjamin E Huston |
Salg |
10.000 |
338 |
3.380.200 |
Link
|
2025-06-30 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
327 |
16.353.500 |
Link
|
2025-06-30 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
420 |
335 |
140.822 |
Link
|
2025-06-27 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
308 |
3.082.400 |
Link
|
2025-06-25 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
4.971 |
325 |
1.616.321 |
Link
|
2025-06-25 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
325 |
3.251.100 |
Link
|
2025-06-24 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
326 |
16.290.500 |
Link
|
2025-06-23 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
310 |
3.097.400 |
Link
|
2025-06-20 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
313 |
3.129.600 |
Link
|
2025-06-18 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
215 |
2.147.000 |
Link
|
2025-06-16 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
7.120 |
303 |
2.154.298 |
Link
|
2025-06-12 |
Gregory B Sullivan |
Salg |
5.000 |
332 |
1.661.150 |
Link
|
2025-06-12 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
328 |
3.280.000 |
Link
|
2025-06-11 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
337 |
16.873.000 |
Link
|
2025-06-10 |
Ryan S Keeton |
Salg |
11.276 |
341 |
3.841.508 |
Link
|
2025-06-10 |
Gregory B Sullivan |
Salg |
2.500 |
344 |
859.775 |
Link
|
2025-06-10 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
4.552 |
333 |
1.516.863 |
Link
|
2025-06-09 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
50.000 |
330 |
16.513.500 |
Link
|
2025-06-09 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
10.000 |
338 |
3.382.600 |
Link
|
2025-06-06 |
Thomas Taira |
Salg |
10.000 |
350 |
3.502.900 |
Link
|
2025-06-06 |
Mark W Jenkins |
Salg |
20.000 |
350 |
7.000.000 |
Link
|
2025-06-06 |
Ernest C. Garcia II |
Salg |
100.000 |
347 |
34.699.000 |
Link
|
2025-06-06 |
Ernest C Garcia III |
Salg |
1.862 |
348 |
647.920 |
Link
|
2025-06-06 |
Daniel J Gill |
Salg |
25.400 |
351 |
8.905.240 |
Link
|
2025-06-06 |
Benjamin E Huston |
Salg |
20.000 |
351 |
7.012.400 |
Link
|
2025-06-05 |
Paul W Breaux |
Salg |
20.000 |
348 |
6.960.000 |
Link
|
2025-06-05 |
Ira J Platt |
Salg |
5.674 |
344 |
1.951.856 |
Link
|
Hvornår har Carvana Co regnskab?
Carvana Co's næste regnskab bliver offentliggjort d. 5. november 2025 ukendt tid. Dette regnskab dækker tredje kvartal (Q3) og sluttede d. 30. september 2025.
Vigtige informationer om Carvana Co aktien
Her får du de vigtige informationer om Carvana Co. Virksomhedens markedsværdi er på nuværende tidspunkt vurderet til Ukendt 42,6B. Dette giver en indikation af Carvana Co samlede værdi på markedet og dens størrelse sammenlignet med andre virksomheder i samme branche. Med en omsætning på Ukendt 16,3B kan vi få en idé om virksomhedens indtjening. Omsætning er en afgørende faktor for at vurdere virksomhedens evne til at generere indkomst.
Inden for industrien: Auto & Truck Dealerships, opererer Carvana Co. Denne industri er kendt for sine unikke udfordringer og muligheder, og det er vigtigt at forstå, hvordan virksomheden placerer sig inden for dette felt. Sektoren Cyklisk forbrug er ligeledes en vigtig faktor, da den definerer de bredere markedskræfter, virksomheden er en del af. Virksomheder i denne sektor står overfor både regulative og markedsbaserede udfordringer.
Aktien handles på børsen i USA, hvilket betyder, at investorer i denne region primært har adgang til aktien. Hvis du ønsker flere detaljer om virksomheden eller at holde dig opdateret med deres seneste nyheder og finansielle resultater, kan du besøge virksomhedens officielle hjemmeside: carvana.com.
Ukendt 42,6B
Markedsværdi (Mcap)
Ukendt 16,3B
Omsætning
Auto & Truck Dealerships
Industri
90.92
P/E Ratio
2.62
P/S Ratio
29.10
P/B Ratio
Seneste nyheder om Carvana Co
Der er ingen nyheder tilgængelige for denne aktie på nuværende tidspunkt.
Carvana Co aktien er i en kortsigtet optrend, da lukkekursen ligger over det 20-dages glidende gennemsnit.
På langt sigt ligger Carvana Co aktien over det 200-dages glidende gennemsnit.
RSI er neutral og ligger på 59.156, hvilket indikerer, at aktien hverken er overkøbt eller oversolgt på nuværende tidspunkt.
Skal jeg sælge Carvana Co aktien?
Ja, du bør sælge Carvana Co da MACD indikatoren viser et salgssignal på daglig basis. Dette er skyldes at MACD(4.567) er faldet under Signallinjen (4.903).
Dette salgsignal viser, at aktien ikke kan opretholde positiv momentum og ligger i en faldende trend. Bemærk at MACD indikatoren er en langsom trendindikator, som kan tage tid at vende, den er ikke godt til timing, men derimod den generelle retning i aktien.
På ugebasis viser MACD5 et salgssignal, hvilket indikerer, at Carvana Co's langsigtede momentum er svagt. Det er et tegn på, at aktien kan forblive i en nedadgående bevægelse over en længere periode, hvilket gør det vigtigt at følge markedet tæt for at undgå yderligere tab.
Det relative styrkeindeks (RSI)
RSI (Relative Strength Index) er en momentumindikator, der går fra 0 til 100 og måler styrken af kursbevægelser for at identificere overkøbte eller oversolgte aktier. Værdier over 70 signalerer, at en aktie kan være overkøbt, mens værdier under 30 kan indikere, at den er oversolgt. RSI hjælper tradere med at vurdere potentielle vendinger i prisudviklingen og anvendes ofte sammen med andre tekniske værktøjer for at bekræfte trends.
RSI for Carvana Co er i neutral zone, med en værdi på 59.16. Dette indikerer, at aktien ikke er overkøbt eller oversolgt, hvilket ofte ses som et stabilt tidspunkt til enten at købe eller holde positionen.
Glidende gennemsnit
Et glidende gennemsnit (MA) er et teknisk værktøj, der viser gennemsnitsprisen for en aktie over en periode. Et 50-dages glidende gennemsnit bruges til at identificere mellemlang sigt, mens et 200-dages glidende gennemsnit viser langsigtede trends. Når 50-dages MA krydser over 200-dages MA, kaldes det et Golden Cross og kan signalere en opadgående trend. Omvendt, når 50-dages MA krydser under 200-dages MA, kaldes det et Death Cross og kan indikere en nedadgående trend. Dette bruges ofte til at bekræfte langsigtede stemningskifte.
Lukkekursen (394.32) er over det 50-dages glidende gennemsnit (354.59), hvilket indikerer en bullish tendens og at aktien kan have momentum opad.
Lukkekursen (394.32) er over det 200-dages glidende gennemsnit (276.23), hvilket er et positivt langsigtet tegn og indikerer en stærk optrend.
MACD Analyse - Moving Average Divergens/Covergens
MACD (Moving Average Convergence Divergence) er en momentumindikator, der hjælper med at identificere ændringer i styrken, retningen, og varigheden af en aktietrend. MACD (12, 26, 9) refererer til forskellen mellem to eksponentielle glidende gennemsnit (EMA'er): et 12-dages og et 26-dages. Når disse krydses, signalerer det potentielle køb eller salg. MACD-linjen (12-26) sammenlignes med en 9-dages signallinje, og når MACD krydser over signallinjen, anses det som et købesignal - omvendt er et kryds under signallinjen et salgssignal.
MACD viser en bearish tendens, da MACD (4.567) er under MACD-signal (4.903). Dette indikerer, at aktien kan opleve en nedadgående trend, og investorer bør være forsigtige.
Risikoanalyse af Carvana Co aktien
Standardafvigelsen på dagsbasis for en aktiekurs over et år bruges til at måle volatiliteten og risikoen ved en investering. Den viser, hvor meget aktiekursen typisk afviger fra sin gennemsnitlige værdi.
Jo højere standardafvigelse, jo større er kursudsvingene, hvilket indikerer højere volatilitet og dermed højere risiko. Beregningen baseres på de daglige afkast over en periode, typisk 252 handelsdage (som repræsenterer et år). Investorer bruger standardafvigelse til at vurdere, om en aktie passer til deres risikoprofil, da høj volatilitet kan føre til både store gevinster og store tab.
Aktien har en ekstrem risiko med en standardafvigelse på 70.31. Dette signalerer, at aktien er yderst volatil, og kun risikovillige investorer bør overveje at handle med den. Se hele den teknisk analyse hos TradeDesk i dag