Opdateret: 22. januar 2025
Københavns Lufthavne A/S Aktie
6.300,00
Kursmål for aktien
Det gennemsnitlige kursmål for Københavns Lufthavne A/S er
1707.00 Kr.. Dette kursmål repræsenterer analytikernes vurdering af aktiens potentielle pris de næste 12 måneder.
Aktien ser ud til at være overvurderet, da kursmålet er lavere end den aktuelle aktiekurs. Den er overvurderet med -72,90%, og analytikere forventer et kursfald over de næste 12 måneder. Selvom aktien kan være overvurderet, kan momentum i kursen fortsætte længere, end man forventer. Derfor er det vigtigt at overvåge aktien og momentum løbende. TradeDesk hjælper dig med teknisk analyse og holder dig opdateret på udviklingen.
Er Københavns Lufthavne A/S overvurderet eller undervurderet?
Københavns Lufthavne A/S er i øjeblikket overvurderet med en afvigelse på 72.9% i forhold til kursmålet.
Den aktuelle kurs er Kr.6300, hvilket placerer Københavns Lufthavne A/S i kategorien overvurderet. Aktien vurderes som undervurderet, hvis kursen er under Kr.1536.3, og som overvurderet, hvis kursen overstiger Kr.1877.7.
Fair value-intervallet er defineret som ±10% af kursmålet, da kursmål ofte er skøn og ikke eksakte værdier. For Københavns Lufthavne A/S ligger fair value-intervallet mellem Kr.1536.3 og Kr.1877.7.
Hvad laver Københavns Lufthavne A/S?
Københavns Lufthavne A/S ejer, udvikler og driver Roskilde Lufthavn i Roskilde og Københavns Lufthavn i Kastrup, Danmark. Virksomheden tilbyder en bred vifte af infrastrukturelle og luftfartsrelaterede tjenester, herunder ruteudvikling, bagagesystemer og sikkerhedskontroller. De står også for drift og udvikling af teknologi, terminaler, IT-systemer, shuttlebusser, flystandpladser og landingsbaner.
Ud over de luftfartsrelaterede aktiviteter er Københavns Lufthavne A/S involveret i en række ikke-luftfartsaktiviteter, som omfatter parkering, restauranter og butikker i terminalerne. De driver også hoteloperationer og udlejer lokaler, herunder bygninger, lokaler og jord. Derudover tilbyder virksomheden taxistyringstjenester og rådgivningstjenester vedrørende lufthavnsdrift og andre relaterede tjenester.
Københavns Lufthavne A/S blev grundlagt i 1990 og har hovedkvarter i Kastrup, Danmark. Virksomheden er et datterselskab af Copenhagen Airports Denmark ApS. Med en stærk tilstedeværelse på det danske marked er Københavns Lufthavne A/S en central aktør inden for lufthavnsdrift og -udvikling i Danmark.
Virksomhedens aktie kan være interessant for investorer, der søger en stabil og veletableret virksomhed inden for luftfartssektoren. Københavns Lufthavne A/S' omfattende serviceudbud og evne til at håndtere både luftfarts- og ikke-luftfartsaktiviteter gør dem til en attraktiv investering. På trods af udfordringer i luftfartsindustrien, såsom skiftende rejsemønstre og økonomiske forhold, har virksomheden vist en stærk tilpasningsevne og kontinuerlig vækst.
Med deres fokus på innovation og kvalitet fortsætter Københavns Lufthavne A/S med at forbedre deres tjenester og faciliteter for at imødekomme både passagerers og flyselskabers behov. Deres strategiske beliggenhed og omfattende erfaring inden for lufthavnsdrift giver dem en konkurrencemæssig fordel på markedet.
Samlet set repræsenterer Københavns Lufthavne A/S' aktie en mulighed for investorer, der ønsker at støtte en virksomhed med stærke rødder i den danske luftfartssektor og en klar vision for fremtidig vækst og udvikling. Deres diversificerede indtægtsstrømme og dedikation til kundetilfredshed positionerer dem som en ledende aktør inden for lufthavnsdrift.
Læs om virksomheden
Betaler Københavns Lufthavne A/S udbytte?
Nej, Københavns Lufthavne A/S betaler i øjeblikket ikke udbytte. Dette kan skyldes flere årsager:
- Virksomheden vælger måske at geninvestere sin indtjening i vækst og nye projekter.
- Virksomheden har muligvis ikke tilstrækkelig overskud til at udbetale udbytte.
- Der kan være økonomisk usikkerhed, som får virksomheden til at holde på likviditeten.
- Virksomheden har måske en fast politik om ikke at udbetale udbytte, især hvis det er en vækstvirksomhed.
Tjek venligst virksomhedens hjemmeside for mere information om deres udbyttepolitik.
Historiske Udbyttebetalinger for Københavns Lufthavne A/S
Der er ingen registrerede historiske udbyttebetalinger for denne aktie.
X-dag | Udbetalings Dato | Beløb | Valuta | Periode |
---|
Ingen historiske udbyttebetalinger tilgængelig. |
Hvornår har Københavns Lufthavne A/S regnskab?
Københavns Lufthavne A/S's næste regnskab bliver offentliggjort d. 11. marts 2025 ukendt tid. Dette regnskab dækker fjerde kvartal (Q4) og sluttede d. 31. december 2024.
Vigtige informationer om Københavns Lufthavne A/S aktien
Her får du de vigtige informationer om Københavns Lufthavne A/S. Virksomhedens markedsværdi er på nuværende tidspunkt vurderet til Ukendt 49,8B. Dette giver en indikation af Københavns Lufthavne A/S samlede værdi på markedet og dens størrelse sammenlignet med andre virksomheder i samme branche. Med en omsætning på Ukendt 4,8B kan vi få en idé om virksomhedens indtjening. Omsætning er en afgørende faktor for at vurdere virksomhedens evne til at generere indkomst.
Inden for industrien: Lufthavn & service, opererer Københavns Lufthavne A/S. Denne industri er kendt for sine unikke udfordringer og muligheder, og det er vigtigt at forstå, hvordan virksomheden placerer sig inden for dette felt. Sektoren Industri er ligeledes en vigtig faktor, da den definerer de bredere markedskræfter, virksomheden er en del af. Virksomheder i denne sektor står overfor både regulative og markedsbaserede udfordringer.
Aktien handles på børsen i Danmark, hvilket betyder, at investorer i denne region primært har adgang til aktien. Hvis du ønsker flere detaljer om virksomheden eller at holde dig opdateret med deres seneste nyheder og finansielle resultater, kan du besøge virksomhedens officielle hjemmeside: cph.dk.
Ukendt 49,8B
Markedsværdi (Mcap)
Ukendt 4,8B
Omsætning
Lufthavn & service
Industri
60.97
P/E Ratio
10.32
P/S Ratio
13.67
P/B Ratio
Seneste nyheder om Københavns Lufthavne A/S
Der er ingen nyheder tilgængelige for denne aktie på nuværende tidspunkt.
Københavns Lufthavne A/S aktien er i en kortsigtet optrend, da lukkekursen ligger over det 20-dages glidende gennemsnit.
På langt sigt ligger Københavns Lufthavne A/S aktien over det 200-dages glidende gennemsnit.
Er Københavns Lufthavne A/S aktien steget for meget?
Ja, RSI er på 75.587, hvilket betyder, at aktien kan være overkøbt og risikere en nedadgående korrektion.
Skal jeg sælge Københavns Lufthavne A/S aktien?
Ja, du bør sælge Københavns Lufthavne A/S da MACD indikatoren viser et salgssignal på daglig basis. Dette er skyldes at MACD(249.307) er faldet under Signallinjen (300.614).
Dette salgsignal viser, at aktien ikke kan opretholde positiv momentum og ligger i en faldende trend. Bemærk at MACD indikatoren er en langsom trendindikator, som kan tage tid at vende, den er ikke godt til timing, men derimod den generelle retning i aktien.
På ugebasis viser MACD5 et købssignal, hvilket indikerer en positiv langsigtet udvikling i Københavns Lufthavne A/S aktien.
Det relative styrkeindeks (RSI)
RSI (Relative Strength Index) er en momentumindikator, der går fra 0 til 100 og måler styrken af kursbevægelser for at identificere overkøbte eller oversolgte aktier. Værdier over 70 signalerer, at en aktie kan være overkøbt, mens værdier under 30 kan indikere, at den er oversolgt. RSI hjælper tradere med at vurdere potentielle vendinger i prisudviklingen og anvendes ofte sammen med andre tekniske værktøjer for at bekræfte trends.
RSI for Københavns Lufthavne A/S er over 70, hvilket betyder, at aktien er overkøbt. Dette kan være et signal om, at aktien er ved at nå en top, og investorer bør overveje at tage profit inden korrektionen.
Glidende gennemsnit
Et glidende gennemsnit (MA) er et teknisk værktøj, der viser gennemsnitsprisen for en aktie over en periode. Et 50-dages glidende gennemsnit bruges til at identificere mellemlang sigt, mens et 200-dages glidende gennemsnit viser langsigtede trends. Når 50-dages MA krydser over 200-dages MA, kaldes det et Golden Cross og kan signalere en opadgående trend. Omvendt, når 50-dages MA krydser under 200-dages MA, kaldes det et Death Cross og kan indikere en nedadgående trend. Dette bruges ofte til at bekræfte langsigtede stemningskifte.
Lukkekursen (6,300.00) er over det 50-dages glidende gennemsnit (5,340.20), hvilket indikerer en bullish tendens og at aktien kan have momentum opad.
Lukkekursen (6,300.00) er over det 200-dages glidende gennemsnit (4,614.15), hvilket er et positivt langsigtet tegn og indikerer en stærk optrend.
MACD Analyse - Moving Average Divergens/Covergens
MACD (Moving Average Convergence Divergence) er en momentumindikator, der hjælper med at identificere ændringer i styrken, retningen, og varigheden af en aktietrend. MACD (12, 26, 9) refererer til forskellen mellem to eksponentielle glidende gennemsnit (EMA'er): et 12-dages og et 26-dages. Når disse krydses, signalerer det potentielle køb eller salg. MACD-linjen (12-26) sammenlignes med en 9-dages signallinje, og når MACD krydser over signallinjen, anses det som et købesignal - omvendt er et kryds under signallinjen et salgssignal.
MACD viser en bearish tendens, da MACD (249.307) er under MACD-signal (300.614). Dette indikerer, at aktien kan opleve en nedadgående trend, og investorer bør være forsigtige.
Risikoanalyse af Københavns Lufthavne A/S aktien
Standardafvigelsen på dagsbasis for en aktiekurs over et år bruges til at måle volatiliteten og risikoen ved en investering. Den viser, hvor meget aktiekursen typisk afviger fra sin gennemsnitlige værdi.
Jo højere standardafvigelse, jo større er kursudsvingene, hvilket indikerer højere volatilitet og dermed højere risiko. Beregningen baseres på de daglige afkast over en periode, typisk 252 handelsdage (som repræsenterer et år). Investorer bruger standardafvigelse til at vurdere, om en aktie passer til deres risikoprofil, da høj volatilitet kan føre til både store gevinster og store tab.
Aktien har en høj risiko med en standardafvigelse på 64.94. Dette indikerer betydelige prisudsving, hvilket kan give mulighed for store gevinster, men også store tab. Se hele den teknisk analyse hos TradeDesk i dag