DOF ASA ejer og driver sammen med sine datterselskaber en flåde af offshore/subsea skibe. DOF driver en flåde af platformsforsyningsfartøjer (PSV'er), der bruges til at transportere oliefeltsprodukter og forsyninger til offshore bore- og produktionsfaciliteter; ankerhåndteringsbådeforsyningsfartøjer (AHTS), der bruges til at sætte ankre til borerigge og trække mobile borerigge og udstyr fra et sted til et andet; og undersøiske skibe, der bruges til en række undersøiske tjenester. DOF ASA leverer også undersøiske tjenester, herunder projektledelse, konstruktion, konstruktion og installation, life-of-field, dekommissionering/feltopgivelse og undersøgelse og positionering, samt inspektion, reparation og vedligeholdelse. Derudover tilbyder DOF marine management-tjenester, såsom bemanding, befragtning, mobilisering, vedligeholdelse, renovering, projekt- og nybygning samt compliance-tjenester. Selskabet driver en flåde på 14 PSV'er, 15 AHTS'er og 30 undersøiske fartøjer, samt 73 fjernbetjente køretøjer og 2 autonome undervandsfartøjer. Det opererer i Brasilien, Storbritannien, Norge, Australien, Canada, Singapore, USA, Argentina, Angola og internationalt. Virksomheden blev grundlagt i 1981 og har hovedkontor i Storebø, Norge og derfor er aktien noteret på børsen i Oslo. DOF er meget, meget gældsplaget og har derfor brug for at gennemgå en restruturering af gælden for at kunne overleve på længere sigt. En aktie i DOF er derfor en meget spekulativ affære, indtil gældsproblemerne er på plads. Men grundet olieprisensstigning i 2022, så var en aktie i DOF, en enorm god investering pga. olieprisens stigning, men aktien er ekstrem spekulativ, grundet den store gæld i selskabet, så nogen sund virksomhed er det ikke, men på den korte bane, har der været gang i aktien, hvor vi har set den handle mellem 1-4 norske kroner. Denne aktie kan dog pga udvandingen ved restrukturing blive reduceret til næsten ingenting. Sådan er det med denne type selskaber.
Læs mere